2013. február 13., szerda

Superfoods

Egyik barátomtól kaptam ezt a listát, lévén ő járatosabb a különböző vegán/növényi tápanyagforrásokban. Én is írtam már egynémely superfoodról, például az amarántról, a kókuszról, a spirulináról és chlorelláról, de sok van még, amiket nem próbáltam ki. Úgyhogy alkalmanként előveszek majd egy-egy superfoodot a blogban, és beszámolok a tapasztalataimról. A superfood kifejezés magas esszenciális tápanyag-tartalmú, általában növényi eredetű táplálékra utal. Ezeknek az ételeknek nem mindig a klasszikus szénhidrát/zsír/fehérje összetétele kiemelkedő (bár sokszor az is), hanem az olyan esszenciális tápanyagokból van bennük nagyon sok, mint a vitaminok, ásványi anyagok, esszenciális zsírsavak, antioxidánsok, klorofill, enzimek és még számos más anyag, amit az Anyatermészet azért tett bele, hogy az ember egészséges, hosszú életű és boldog lehessen. Aki mindig élelmiszeripari termékeket, E-számokat és vágóhídi hulladékot eszik, az főleg jól teszi, ha néha ilyenekkel is kiegészíti az étkezését. Nos, nézzünk akkor egy pár tippet!

A Magyarországon boltban beszerezhető SUPERFOODS:

Hemp-kendermag (Napos oldal/BIOabc) Fehérje-Esszenciális zsírok-Izomépítés

Ezt még nem próbáltam, bár a kender állítólag számtalan gyógyhatással rendelkezik (ha az ember nem cigiben szívja :-). Lenmagot viszont sokat eszem, ez a vegánok egyik közkedvelt "gabonája".

Chlorella és Spirulina - (Napos oldal/Herbaház/BIOabc) Méregtelenítés-Fehérje-
Klorofill (folyékony napfény, télre csúcs, de csak lassan szabad felépíteni, mert igen erős)

Ezt a kettőt már több, mint két éve nyomatom, igen hatékonynak találtam őket.

Maca - (Napos oldal/Herbaház/BIOabc) Energia-Hormon háztartás (pláne női)-Afrodiziákum

Na ennek utánajárok, mert azt is hallottam róla, hogy daganatgátló, meg izomépítő hatású.

Nyers kakaóbab vagy por vagy nyers csokik (Bioabc) Energia-Agyműködés-Immunrendszer - Spirituális fejlődést támogató (Óriási kedvencem , vagy 5-10-15 szem bab mézzel vagy turmixba es woooow, mint a gép olyan leszel agyban, testben egyaránt)


Van itthon bio kakaópor, azt már próbálgatjuk, de a teljes babokat még nem kóstoltam.

Goji Berry - (Napos oldal/Herbaház/BIOabc/egeszseg boltok) Energia-Vitaminok-Immunrendszer


Ezt is nyomom már vagy egy éve, fiatalító hatásúnak is mondják.

Camu Camu és Acai - (Napos oldal/Herbaház/BIOabc) Immunrendszer - C vitamin (2.legmagasabb a világon 12g/100g) - Energia

A másodikat már próbáltam, az elsőnek utána kell nézni.

Nyers Méz (Bioabc vagy házi ha hidegen pergetett és nem agyonszűrt) Energia-Agyműkodés-Immunrendszer


Mézet szoktam enni, azt nem tudom, mennyire nyers. De a virágpor és a propolisz nagy kedvenc, sőt, a méhpempős ginzeng is jófajta!

Reishi - Chaga gombák (??) Immunrendszer (rák ellen is) Agyi funkciók - Spirituális fejlődést támogató

Gombát nem nagyon eszem, de ha kelleni fog, akkor mindenképpen!

Nyers Extra Szűz Kókuszolaj - (Bioabc/Herbaház) Immunrendszer - Energia - Izomépítés - Agyi funkciók

Egyelőre kókuszchips, kókusztej kipróbálva, illetve az élő kókusz trópusi országokban, az námberván! Az olajat még nem próbáltam, max masszázshoz :-)

Avokádó - Immunrendszer - Energia - Izomépítés - Agyi funkciók


Jejeje! Napi fél-egy avokádó lemegy mindig!

Protein Bombák:

Leveles kel vagy fodros kel (KALE), amit már itthon is termelnek. Turmixolva, salátába, masszírozva (nem vicc) igazi superfood ő is. Köles, barnarizs, tönkölybúza, kamut, quinoa, tempeh (kevésbé kezelt, mint a tofu, akár nyers).


A szóját nem annyira csipázom, de például a chiáról hallottam még, azt most elkezdtem eszegetni. 
Csinálj otthon magtejet 3:1 arányban víz:mag = Tej, amit le is szűrhetsz meg csak dobhatsz bele fügét, (nem glükózszirupos) datolyát, szárított sárgabarackot, mazsolát (amúgy ezeket is jó beáztatni), vagy csak öntsd a zabpelyhedre, müzlidre. A magok és diófélék szinte mindegyike kitűnő izomépítő is (mindig áztatva, ergó csíráztatva, egy éjszakára legalább). A leveles zöldek úgy általában magasak fehérjében, csak nehéz sokat enni belőluk. Szóval banán- vagy narancsturmixba pl.: spenót, sóska, petrezselyemzöld, répazöld... kitűnőek.


Na ennyit mára, megyek turmixolni :-)

Nincsenek megjegyzések: